arrow_drop_up arrow_drop_down
8 november 2019 

43 manieren om aan klanten te komen

Vaak krijg ik de volgende vraag.

Robert, hoe kan ik aan klanten komen?

Ja, er zijn tig manieren om aan klanten te komen. Van lokale kranten, banners langs de weg tot aan online media.

Maar welke werkt nu het best?

Heel eerlijk. Er is niet altijd een duidelijk antwoord hierop. Het beste antwoord is testen. Ja, er zijn heel veel methodes wat voor ons altijd erg goed werkt. Dat leg ik je uit in dit artikel.

Dit artikel heeft echter een andere insteek. Dit artikel is puur geschreven om je creativiteit weer aan te wakkeren en je inzicht te geven in de mogelijkheden die we wel niet in de wereld hebben hoe jij marketing kan inzetten om aan klanten te komen.

Met trots heb ik dan ook 43 manieren opgeschreven wat je allemaal kan inzetten om aan klanten te komen. Nogmaals, puur als doel om je creativiteit rondom marketing en sales te prikkelen.

43 manieren om aan klanten te komen

Klanten

  1. Bel al je klanten op en vraag om een nieuwe opdracht
  2. Bel al je klanten op en vraag om referrals
  3. Bel al je verloren leads op en begin het salestraject opnieuw
  4. Maak een nieuw traject en verkoop dit aan je klanten
  5. Stuur een mailing naar je leads
  6. Vraag klanten om testimonials
  7. Geef klanten een trial

Adverteren

  1. Adverteer in de (lokale) krant
  2. Maak reclame op de radio
  3. Maak gebruik van Google Adwords of Facebook adverteren
  4. Adverteer in diverse nieuwsbladen / vakbladen
  5. Druk je logo op een pen en stuur ze naar bedrijven met wie jij zaken wil doen

Events

  1. Bezoek seminars en events
  2. Neem een leuke gimmick mee en deel uit tijdens deze events
  3. Kijk of je op (lokale) events kan spreken
  4. Bezoek een beurs
  5. Organiseer een masterclass bij jou op kantoor
  6. Meld je aan bij BNI

Samenwerken

  1. Kijk bij een concullega waarmee je samen kan werken
  2. Ga marketing op de klanten doen bij een concullega (en visa versa)
  3. Bel grotere bedrijven die hetzelfde doen als jij en vraag ze om opdrachten die niet voor hun een match zijn in ruil voor een fee
  4. Zoek bedrijven die jouw klanten verder kunnen helpen
  5. Zoek bedrijven die klanten hebben die jij verder kan helpen
  6. Creƫer affiliates van je bedrijf zodat mensen je gaan aanbevelen in ruil voor een commissie
  7. Maak een samenwerkingsverband met meerdere ondernemers in jouw branche

Gratis

  1. Maak een gratis online training / e-book / whitepaper en vraag om naam, mail en telefoonnummer voor de download
  2. Kijk in Facebookgroepen van jouw vakgebied en ga daar connecten met mensen van die groep
  3. Word vriendjes met de eigenaar van een bepaalde Facebookgroep
  4. Start een eigen Facebookgroep
  5. Word gastschrijver bij een website die hoog staat aanbevolen in jouw markt
  6. Doe een unieke actie op je LinkedIn en werf leads
  7. Bedenk een unieke marketing stunt waarbij je veel weggeeft
  8. Maak een lijst van bedrijven met wie je zaken zou kunnen doen en maak een plan hoe jij ziet hoe je ze kan helpen en bel ze
  9. Begin met een gratis consult / dag meewerken / trainingsonderdeel
  10. Wandel de bedrijven eens lekker binnen
  11. Doe aan cold calling
  12. Geef een webinar
  13. Doe mee aan de gratis sales trainingen van de SalesUni
  14. Bedenk op welke websites jouw klanten kijken en kijk of je daar zichtbaar op kan worden
  15. Bedenk of er verenigingen, kroegen, plekken zijn waar jouw doelgroep komt en ben daar live aanwezig
  16. Vier elke gelegenheid van je bedrijf (jarig, nieuwe dienst, nieuwe klant, nieuw personeelslid) en maak dit toonbaar
  17. Maak een video en post die op je social media kanalen en online groepen
  18. Stuur bedrijven via messenger een direct message

En nu?

Hopelijk dat je dankzij deze 43 manieren een aantal inzichten hebt gekregen hoe je meer klanten kan werven, middels diverse mogelijkheden.

Als je nu echt zoekend bent naar een perfecte sales strategie voor jouw bedrijf hoe je structureel meer leads, afspraken en klanten krijgt, dan raad ik je aan om mee te doen met deze gratis online sales training.

Klik hier voor de training.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Cookie