arrow_drop_up arrow_drop_down
24 maart 2020 

Hoe te ondernemen tot aan 1 juni?

Na gisteren heb je wellicht nu de volgende vraag. Wat ga ik tot 1 juni met mijn business doen?

Een terechte en goede vraag om te stellen.

In dit artikel wil ik je graag helpen om te achterhalen wat je qua business nodig hebt in deze tijd. Daarnaast wil ik je graag laten zien hoe ‘simpel’ het kan zijn om naar hele, hele mooie omzetten en winsten te groeien, zelfs in deze tijd. Vind je dat goed?

Gaan we.

Uiteraard, we willen klanten om onze rekeningen te betalen, snap ik. Maar uiteindelijk is omzet en klanten willen krijgen een uitkomst van een bepaald doel.

Aan de inhoud dien je te werken.

Hoe kom je nu aan een klant?

Ging dit normaliter via een face to face meeting of deed je een telefoongesprek/virtuele meeting. En hoeveel van zulke meetings heb je nodig om aan 1 klant te komen?

Stel dat is 4.

Dan weet je nu dat je 4 meetings nodig hebt om 1 klant te mogen verwelkomen.

Maar hoe kom je (en vooral nu) aan die 4 meetings per (dag/week/maand)?

Ik merk dat dit een uitdaging is waar veel ondernemers voor de uitbraak en vooral nu tegen aanlopen. Te veel lege gaten in de agenda.

Uiteraard ga ik hem zo met je oplossen hoe je een overvolle agenda gaat krijgen tijdens deze periode, maar laat me je eerst uitleggen waarom hij altijd te leeg was.

Veelal zie en hoor ik altijd dat ondernemers een ster zijn in mond-tot-mond reclame en klanten binnenhalen via hun netwerk. Dit is perfect, aangezien mond-tot-mond reclame representeert dat mensen erg tevreden zijn over jouw dienst.

Merk je dat, dat klanten tevreden zijn over jouw dienst?

Dat is perfect. Het is namelijk een teken dat je klaar bent voor groei.

Het gevaar van alleen maar mond-tot-mond reclame en je netwerk is dat je afhankelijk bent van de mensen om je heen.

Dit houdt in dat je dus letterlijk moet wachten totdat jouw netwerk iemand aanlevert die bij jou op gesprek komt.

En dat is gevaarlijk, vooral als je enkel op deze manier bijna alleen aan klanten komt. Want letterlijk houdt dit in dat anderen 100% verantwoordelijk zijn over het inkomen dat jij elke dag verdient.

En nu vooral in een periode als deze, waar iedereen thuis werkt, is de kans heel klein dat mond-tot-mond reclame zich verspreidt (zoals gisteren gehoord, we willen verspreiding van het virus tegengaan, oftewel menselijk contact).

Hoe gaan mensen nu dus jou aanbevelen? Niet, exact.

Wat dan wel te doen?

Allereerst is het in mijn optiek noodzaak dat jij als ondernemer 100% de verantwoordelijkheid over jouw omzetten in eigen hand krijgt.

Hoe doe je dit dan?

Ja, je kan geen cold callen. Het is iets wat ik ook jarenlang heb gedaan. Het werkt, maar is niet effectief en je bouwt niet aan iets.

Laten we verder gaan met de rekensom.

  • Stel een deal levert je €2.000 op (reken even met je eigen cijfers mee)
  • Je hebt 4 afspraken nodig om 1 deal te maken (elke afspraak is je dus €500 waard)
  • Dan is de vraag hoe jij aan afspraken gaat komen die goedkoper zijn dan €500

De manier die je hiervoor kan inzetten is te omschrijven in 1 woord. Adverteren.

Maar dan wel met een bewezen strategie en aanpak.

Adverteren kan je dan ook nu doen op zoveel verschillende mogelijkheden en platformen. Je kan bijvoorbeeld gaan adverteren in de krant.

Ik ben echter voorstander om te adverteren waarbij ik exact kan zien wat elke €1 marketing voor mij doet. Ik gebruik dan ook de volgende uitspraak.

“Als je van elke €1 marketingbudget minimaal €2 winst kan maken. Dan hoef je je nooit meer zorgen te maken omtrent de financiële situatie van jouw bedrijf, je medewerkers en van jezelf”

En nu zijn er zulke platformen waar je dit hier exact kunt meten. Dat is een Facebook (meer dan 28.000 verschillende segmentatie opties bij het targetten) en een LinkedIn.

Echter is het wel van belang dat je een bewezen strategie gaat toepassen. In cijfers komt het dan op het volgende neer.

Stel je gaat namelijk met een strategie werken waarmee het volgende voor je gaat gebeuren (onthoud je kengetallen).

  • Stel 100 leads werven kost je €600
  • Die 100 leads volg je geautomatiseerd op om een belafspraak bij jou in te plannen
  • 20 leads plannen een belafspraak bij je in
  • Van die 20 meetings close je 1 op 4. 5 klanten
  • Dan heb je (met dit voorbeeld, gebruik je eigen cijfers). €10.000 omzet gedaan, voor een investering van €600
  • Elke €1 marketing wordt dan €16,7 omzet (als het maar €5 wordt, dan is het ook al goed, toch?)

Als dit winstgevend is, dan kan je gaan schalen met je bedrijf en in marketingbudget.
Dit is bijvoorbeeld de reden waarom wij per maand nu meer dan €11.000 in marketingbudget spenderen.

En geloof me.

  • Ik weet dat het veel geld is, in januari 2019 ben ik ook met en op 0 begonnen
  • Ik ben ook begonnen met €5 per dag
  • Maar als €5 snel heel veel meer wordt dan wil je meer uitgeven
  • Het was moeilijker voor mij om de keuze te maken om van €0 naar €5 per dag te gaan, dan van €5 naar €400 per dag. Dit omdat ik niet wist wat er bij het begin uit zou komen

Als je namelijk ziet dat elke €1 veel meer waard door een juiste strategie in te zetten. Dan kan je al heel snel schalen met je bedrijf. Het mooie van deze strategie?

Het is een strategie waar je niet meer afhankelijk bent van iemand en bulletproof is. Wij hebben het in deze periode bijvoorbeeld rete druk.

Dit gun ik jou ook.

Vooral in een periode waar we nu zeeën van tijd hebben en dit het perfecte moment is om aan jouw bedrijf te werken, in plaats van erin. Door deze strategie goed voor jouw bedrijf neer te zetten ga je dan ook nooit meer een te kort krijgen aan leads, afspraken en klanten.

Wat nu?

Normaal gesproken bieden we nu een telefonisch strategiegesprek van €450 aan om samen met ons te kijken hoe dit voor jouw bedrijf neer te zetten. Nu doen we dit tijdelijk gratis.

Wat doen we tijdens zo’n gesprek?

–       We analyseren je business en branche en komen samen met een plan hoe de strategie (in cijfers) er visueel voor je komt uit te zien en hoe je dit kunt inzetten
–       We beantwoorden alle vragen die je hebt hoe je die leads gaat verkrijgen
–       We kijken met je mee hoe dit in jouw markt toe te passen

Je hebt na dit gesprek het resultaat dat je een strategie en aanpak krijgt hoe ongekend te gaan groeien met je bedrijf.

Onderneem daarom vandaag actie en transformeer ook jouw bedrijf in een onverslaanbare salesmachine.

Vraag hier gratis je telefonische strategiesessie aan.

Ik kijk ernaar uit.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Cookie