Omzet voor een bedrijf is hetzelfde als zuurstof voor het lichaam. Juist, je kunt niet zonder. Toch zie ik in de praktijk dat meer dan de helft van de ondernemers hun salesproces niet op orde heeft.
Vaak zie ik dat het gros van de ondernemers bij het doen van acquisitie sporadisch een actie online gooit, klanten via het netwerk probeert aan te trekken en zo nu en dan op social media aangeeft dat er weer ruimte is voor een nieuwe klant. Want als je dit doet, dan ga je sales maken... toch?
Dit is echter niet de best werkende methode, je ziet namelijk vaak dat het gros van deze ondernemers geen reserves opbouwt en dat je dan met alle moeite van factuur naar factuur begint te leven om zo net aan je rekeningen te kunnen betalen en een veel te laag salaris overhoudt.
En dat is zonde, want wist je dat je 'sales' ook voor jouw bedrijf goed kunt vormgeven?
In de afgelopen 9 jaar heb ik met 75 verschillende opdrachtgevers samengewerkt en gehele sales strategieën en structuren voor ze opgezet en zelf de sales voor hen gedraaid. Zo heb ik samen met mijn team meer dan miljoenen euro's aan omzet gedraaid en hebben deze opdrachtgevers duizenden nieuwe klanten mogen verwelkomen.
Vanuit deze ervaring kan ik je precies vertellen wat goed werkt en hoe je een salesproces voor je bedrijf neerzet waardoor je bedrijf continu winst gaat maken.